אבל כבד: הגה"ח רבי מרדכי שמואל אשכנזי זצ"ל

    דוד לזר | צילום: ברלה שיינר - ארכיון צעירי חב"ד 5 Comment on אבל כבד: הגה"ח רבי מרדכי שמואל אשכנזי זצ"ל
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אבל כבד בחב"ד, הגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי זצ"ל, רבו של היישוב כפר חב"ד וחבר בית דין רבני חב"ד, נפטר הצהריים (רביעי) לאחר שהתמוטט באופן פתאומי, והוא בן 71.

    הרב אשכנזי היה בדרכו לעיר טבריה וזאת לרגל היארצייט של אביו הקבור בטבריה –  שחל היום, ובדרך – באזור צומת בית דגן, הוא התמוטט, ולאחר ניסיונות החייאה הוא פונה הרב לבית החולים 'שיבא' בתל השומר לשם הגיע במצב אנוש, וכעבור זמן הוא השיב את נשמתו לבוראו.

    הערב הוא היה אמור למסור שיעור תורני בישיבת חב"ד בצפת.

    IMG-20150114-WA0050

    תולדותיו

    הרב אשכנזי נולד בתל אביב, שם שימש סבו מצד אמו, הרב אליעזר קרסיק, כרבה של קהילת חב"ד. לאחר מות הסב המשיך אביו של אשכנזי, הרב משה אשכנזי, ברבנות הקהילה. סבו מצד אביו, הרב מאיר אשכנזי, היה רבה של שנגחאי.

    בנעוריו למד בישיבות חב"ד בתל אביב ובלוד. בגיל 20 נסע ללמוד בישיבה המרכזית בניו יורק, שם נתבקש על ידי הרבי מלובביץ' לעסוק בלימוד הלכה. הרב אשכנזי הוסמך לרבנות על ידי רבו הראשון של כפר חב"ד – הרב שניאור זלמן גורליק.

    בשנת תשל"ד, אירעה תאונה טרגית בה נהרגו כמה חסידי חב"ד בשובם מחתונה ובין ההרוגים הרב שניאור זלמן גורליק, לאחר האסון, מונו תחתיו שני רבנים בכפר חב"ד: חתנו הרב נחום טרבניק מונה למרא דאתרא, והרב אשכנזי חרף היותו בן 31 בלבד, מונה למורה הוראה של היישוב כפר חב"ד שמנה כבר אז מאות חסידים. בשנת תשמ"ד נפטר הרב טרבניק, והרב אשכנזי נעשה הרב היחיד של הכפר. החל משנת תשל"ו הוא מכהן כחבר בבית דין רבני חב"ד.

    באמצע שנות השבעים החל להוציא את סדרת ספריו על הלכות תלמוד תורה לשולחן ערוך הרב, ובשנת 2000 (תש"ס) השלים את הפרויקט המקיף 6 כרכים. בעקבות יצירתו זו זכה בתואר "גדול בתורה" ממועצת הרבנות הראשית לישראל, וקיבל את פרס מוסד הרב קוק על חיבור ספרים תורניים.

    "חבל על דאבדין ולא משתכחין".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      תתביייש לך שזה מה שמעניין אותך עכשיו

    2. 3

      סליחה סליחה???? או חבדניק נורמלי למה מי שמשיחיסט או לא נורמלי ??????? די די כבר לגזענות הזאתי

    3. 1

      "והוי זהיר בגחלתן שלא תכווה שנשיכתן נשיכת שועל, ועקיצתן עקיצת עקרב ולחישתן לחישת שרף וכל דבריהם כגחלי אש"
      ומספר אחד, רק רציתי לציין עבורך ששאלתך מיותרת ובטח בשעה שמתו של אדם מונח לפניו וכולם עסוקים באבל… כשצדיק הולך זה בא לאמר משו לכל העם… בטח שזו לא אמירה האם הוא היה ככה או אחרת!!!!! בזמן כזה עלינו להתחזק באחדות ולא לייצר מחלוקות..
      תושבת אבלה.